Z orehi in drugimi oreščki do boljšega zdravja

Če se želite zdravo prehranjevati, v prehrano ne smete pozabiti vključiti oreščkov. Na trgu je na voljo veliko različnih oreščkov, tudi ekostičnih vrst, ki sicer ne rastejo v lokalnih krajih. Za oreščke sta značilni ugodna maščobnokislinska sestava ter visoka vsebnost vlaknin. Oreščki z različnimi maščobami imajo različne učinke na zdravje. Med zdrave maščobe, ki se nahajajo v tej hrani, uvrščamo maščobne kisline omega tri in omega šest, nasičene ter enkrat nenasičene maščobne kisline. Z najvišjo vsebnostjo kislin omega tri se ponašajo orehi, z omega šest pa brazilski oreščki, ki imajo tudi največ nasičenih maščob. Največ enkrat nasičenih maščob ima makadamija.

To sadje z lupinico je tudi odličen prigrizek in zelo priljubljen dodatek v kulinaričnih specialitetah. Z njimi boste gotovo lepo popestrili in oplemenitili sleherni obrok. Z oreščki lahko pripravite tudi sladice. Uporabite lahko blanširane mandeljne, moko iz kokosa ali orehe, ki spadajo md najbolj zdrave vrste oreščkov. Prav zato jim bomo posvetili nekaj vrstic v nadaljevanju. Orehi vsebujejo ogromno maščob – kar šestdeset odstotkov. Med njimi prednjačita linolenska in linolna kislina, ki spadata med esencialne maščobne kisline, ki jih telo ne more proizvajati samo, a jih nujno potrebuje za pravilno delovanje. Prav zato jih moramo vnašati s hrano.

Ker vsebujejo ogromno triptofana, ti oreščki pripomorejo tudi k sproščanju, pomirjanju in lažjemu spancu. Ta aminokislina v telesu namreč spodbuja nastajanje hormona sreče in ugodja, serotonina. Poleg tega vsebujejo še aminokislino arganin, ki je podlaga za nastanek dušikovega oksida. Ta je nujen za prožnost arterij in dobro cirkulacijo krvi. Če bi radi okrepili pljuča in srce, se odgovor prav tako skriva v orehih. Že naše babice so vedele, da z namakanjem zelenih orehovih lupin v domačem žganju dobimo zdravilo za pomirjanje želodca. V orehih so tudi folna kislina, C- in E-vitamini ter številni minerali. Elaginska kislina v njih deluje protirakavo.